سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

سلسبیل در اصل چشمه ایست در بهشت که ان شاالله همه از آن خواهیم نوشید.اما اینجا مکانی است برای مرور یک آیه از قرآن با هم. هدف این است که باور کنیم این کتاب برای ما نازل شده و ما حق داریم در آن تدبر کنیم وآن را بفهمیم. قرآن مهجور است. از قرآن نترسیم وبا آن مانوس شویم.

ای رُخت چون خلد و لعلت سلسبیل
سلسبیلت کرده جان و دل سبیل
سبز پوشان خطت بر گرد لب
همچو مورانند گرد سلسبیل

آخرین مطالب

  • ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۹:۲۹ 72ملت

آقای روحانی ریاستت مبارک!!!

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۲۲ ب.ظ

قَالُوا أَنَّى یَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَیْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَلَمْ یُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمَالِ(بقره۲۴۷)


در این ایام انتخاباتی و خصوصا بعد از اعلام نتایج احراز صلاحیت شدگان از سوی شورای محترم نگهبان خیلی سعی کردم سکوت اختیار کنم و حرفی نزنم که تلاشم فقط تا به امروز افاقه کرد.

دکتر احمدی نژاد صلاحیتش به هر دلیلی احراز نشد و این مساله بسیار جای تامل دارد. چگونه ممکن است کسی که دو دوره رییس جمهور این کشور بوده و حضرت آقا روحی له الفدا دولتش را زنده کننده شعارهای انقلاب دانسته اند صلاحیت اداره کشور را نداشته باشد.(البته تعاریف از ایشان و دو لتشان بیش از اینهاست که می توانید به آرشیو بیانات رهبری مراجعه کنید)

البته این مساله به تنهایی حساسیت زا نیست ولی مساله آنجایی ذهن را مشغول می کند که در بین احراز صلاحیت شدگان چهره هایی را می بینیم که....

مثلا مهندس هاشمی طبا که سابقه وزارتش مربوط به سی و اندی سال پیش است و بعد از آن فعالیتش در سازمان تربیت بدنی بوده (جاییکه قاعدتا سیاسی نباید باشد) صلاحیتش چگونه احراز می شود!؟؟؟

یا جناب آقای رییسی که هیچ پست اجرایی قابل ملاحظه ای نداشته اند چگونه صلاحیت تصدی بالاترین مقام اجرایی کشور را دارد؟؟؟

اصلا بگذارید حرف آخر را همین حالا بگویم

جناب آقای روحانی که عملکرد ۴ساله اش وضع موجود است چگونه صلاحیتش احراز می شود؟؟؟

بنده نه طرفدار احمدی نژادم با آن خطاهای غیر قابل قبولش ونه مخالف دیگرانی که نامشان را بردم و کارنامه شان بر همگان معلوم است.

من انقلابی ام و طرفدار نظامیکه به فرموده بنیان گذارش میزان در آن رای ملت است. ملتی که اسلام می خواهد.

امیدوار  احراز صلاحیت شدگان بتوانند انقلابمان را صادر کنند.

حرفی ندارم برای گفتن جز اینکه پیروزی آقای روحانی را در انتخابات تبریک بگویم.و این فاجعه را به ملت شریف ایران تسلیت عرض کنم.



نظرات  (۲۴)

بله اسلام میخواستیم،،، ولی فک کنم دور شدیم:(
سلام علیکم
شما چرا؟!
شما چرا اینجوری می گید و از همین الان شدین شبیه همون شخصیت کارتون گالیور که من می دونم...
جناب ساقی
از شما بیشتر انتطار می رفت با این حجم اطلاعات وسیع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی.
که به عدم صلاحیت اقای دکتراحمدی نژاد معترض باشید...
آقای رئیسی، شاید از نظر شما هیچ پست اجرایی قابل ملاحظه ای نداشته باشد، ولی از نظر خیلی ها دارد. باورکنید عملکرد درخشان و قابل لمس وملاحظه یکسال اخیر در مقام تولیت آستان قدس رضوی، بر تک تک زائران امام هشتم نمایان است.
ضمن اینکه سوابق قضایی شان در مقام ریاست سازمان بازرسی کل کشور، پرونده درخشانی است. به قول خودشان ما در ان سال ها اسیب شناسی کردیم، اما آسیب زدایی نشد...
ضمن اینکه واقعا نمی شود رئیس جمهور فعلی را صلاحیتش را احراز نکرد، آن وقت فقط می شود مظلوم نمایی محض
اگر قرار است عدم صلاحیتی ثابت شود، اول مجلس یا دیوان عدالت اداری باید رای به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور بدهند، بعد هم عزل شود.
عدم احراز صلاحیت، یعنی الان هم نباید سر کار باشد... آن وقت انگشت اتهام فقط به سمت شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی می رود...
جناب ساقی
برادر گرامی
کمی بیشتر فکر کنید درباره گزینه های پیش رو...
با احترام
به عنوان خواهر بزرگتر... :)
پاسخ:
بنده به عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد معترض نیستم
به احراز صلاحیت امثال هاشمی طبا معترضم
و اینکه متاسفانه این اعمال سلایق باعث کاهش حضور مردم میشه
البته بنده قبل از اعلام نتایج شورا هم رایم احمدی نژاد نبود و با فرض حضور هم به احتمال قریب به یقین به ایشان رای نمی دادم


۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۳۷ میثم علی زلفی
شما به قطع ویقین طرفدار احمدی نژاد هستید و نمی توانید ان را انکار کنید. از سر تا پای نوشته ی شما پیداست.
من کاری به تایید بقیه ندارم ولی احمدی نژاد به دلیل همین خطی که خودتان نوشتید
«احمدی نژاد با آن خطاهای غیر قابل قبولش»
و بخاطر زمین گذاشتن حرف رهبری
و بخاطر دروغ گفتن در رابطه با عدم حضور در انتخابات
بخاطر قرار گرفتن مشایی در کنارش
و.. و.. و.. و
شایستگی چیزی جز رد صلاحیت را ندارد
امیدوارم سر عقل بیاید و به مسیر انقلاب برگردد.
همان جمله ای که به کروبی می گفت را به او می گوئیم. آقای احمدی نژاد ما نگران شمائیم برگردید

آقای روحانی هم خواهید دید که با خفت تمام و ان شاء الله با تلاش متدینین از صحنه ی سیاسی کشور حذف خواهد شد
پاسخ:
هرچند احمدی نژاد را دوست دارم آن هم به خاطر آنچه در امثال این بیانات آقا آمده ولی احمدی نژادی نیستم 
 
حضرت امام خامنه ای:
خب، نقاط قوّتی وجود دارد؛ ضعفهائی هم وجود دارد. در جمع‌‌بندی نقاط قوّت و نقاط ضعف، وقتی ما نگاه میکنیم، ترجیح را به نقاط قوّت میدهیم؛ لیکن این معنایش این نیست که ما ضعفها را نباید برطرف کنیم. خب، در طول این چند سال در کشور کارهای وسیع عمرانی انجام گرفته؛ بخصوص در مناطق دوردست، در بخشهای مختلف؛ اینها واقعاً کارهای مهمی است؛ این یک رویکرد بسیار مهمی در حرکت دولت است. از این قضیه بگیرید، تا پیشرفتهای چشمگیری که در زمینه‌‌ی علم و فناوری به وجود آمده. این پیشرفتهائی که در این چند سال در زمینه‌‌ی علم و فناوری صورت گرفته، خیلی قابل توجه است.

در زمینه‌‌ی ارتقاء جایگاه کشور در عرصه‌‌ی سیاست خارجی و مسائل بین‌‌المللی هم همین جور است. امروز در عرصه‌‌ی سیاست خارجی، ثقل و وزنه‌‌ی کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ اینها مهم است. در حوادثی هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم - که آن، داستان جداگانه‌‌ای دارد - به نظر ما آن هم خیلی مهم است.

 یک بخش دیگر از این نقاط قوّتی که به نظر من روی آن باید تکیه کرد، مسئله‌‌ی برجسته شدن ارزشهای انقلاب است. در این سالهائی کهدولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهای انقلاب و چیزهائی که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ی ساده‌‌زیستی مسئولان، استکبارستیزی، افتخار به انقلابیگری. یک دوره‌‌ای بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگری و اینها به انزوا افتاده بود؛ سعی میکردند به عنوان یک ارزش منفی یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله مینوشتند، حرف میزدند، گفته میشد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومی مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابی، جهتگیری انقلابی، ارزشهای انقلابی و مبانی انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکی از عوامل گرایش مردم به دولت، همینهاست؛ یعنی مردم به این ارزشها اهمیت میدهند. مسئله‌‌ی دعوت به عدالت، مسئله‌‌ی ساده‌‌زیستی، دور بودن مسئولان از تجمل؛ اینها خیلی چیزهای مهمی است. (بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت ۲/۶/٩١
۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۴۰ میثم علی زلفی
البته بنده هم هنوز طرفدار احمدی نژادم البته احمدی نژاد 4 سال اول ریاست جمهوری!!!
پاسخ:
آقا میثم عزیز همه اینهایی که گفتید در رد صلاحیت احمدی نژاد روحانی به طریق اولی دارد
چگونه صلاحیتش احراز می شود؟
۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۲۳ میثم علی زلفی
یکی از مواردی که شورای نگهبان لحاظ می کند مصلحت است. آقای روحانی به مصلحت نبود که رد صلاحیت شود. ولی در تایید احمدی نژاد هیچ مصلحتی جز خنک شدن دل برخی که می خواستند بعضی حرفها را احمدی نژاد بزند نیست.
این را داشته باشید.
ضمن اینکه رد صلاحیت احمدی نژاد به معنی احراز عدم صلاحیت ایشان نیست. و مواردی که در بالا برای احمدی نژاد گفتم شاید هیچکدام منجر به احراز عدم صلاحیت نشود.
توضیح:

این مطلب را که خودم برای یکی از دوستان نوشتم بادقت بخوانید:
در برخورد با یک شخص خارجی سه وضعیت حاصل می شود
1- یا احراز صلاحیت می شود (یقین به صلاحیت او پیدا می کنیم)
2- یا احراز عدم صلاحیت می شود (یقین به عدم صلاحیت شخص می کنیم) مثلا پرونده های فساد دارد
3- یا ابهام داریم مثلا موردی است که نمی دانیم منجر به احراز عدم صلاحیت هست یا خیر! (مثلا فلان تخلف رانندگی) یا موردی است که نمی دانیم منجر به احراز صلاحیت می شود یا خیر! مثلا انجام بعضی کارها را می توان دلیل بر رجل سیاسی بودن دانست یا خیر!
مورد سوم یعنی مبهم حکمش چیست؟
جواب: بستگی دارد وظیفه ی شورای نگهبان چه باشد؟
اگر وظیفه شورای نگهبان رد صلاحیت باشد. اگر کسی مشکوک باشد ونه احراز صلاحیت شود و نه رد صلاحیت، این فرد ملحق به احراز صلاحیت شدگان می شود و لذا می تواند در انتخابات به عنوان نماینده شرکت کند. چرا؟ چون رد صلاحیت نشده است.
اما اگر وظیفه ی شورای نگهبان احراز صلاحیت باشد اگر کسی مشکوک باشد و احراز صلاحیت نشود این فرد ملحق به رد صلاحیت شدگان می شود و لذا نمی تواند در انتخابات به عنوان نماینده شرکت کند. چرا؟ چون احراز صلاحیت شرط تایید است.
از آن طرف با توجه به قاعده ی تناسب حکم با موضوع و با توجه به ماده ی 120 قانون معلوم است که احراز صلاحیت وظیفه ی شورای نگهبان است. و اصلا تایید انتخابات بدون احراز صلاحیت شرکت کنندگان بی معنی است.
و لذا رد صلاحیت اشخاص با توجه به وظیفه ی شورای نگهبان به معنی احراز عدم صلاحیت نیست. بلکه ممکن است به معنی مشکوک ماندن فرد مورد نظر باشد. که البته چون وظیفه ی شورای نگهبان احراز صلاحیت است قهرا منجر به عدم حضور شخص در عرصه ی انتخابات می شود.

با این کارهای آقای احمدی نژاد و وجود اطرافیان او واقعا انسان شک می کند که ایشان صلاحیت دارد یا نه!! ولذا ایشان در حالت خوش بینانه مشکوک اند و لذا ملحق به رد صلاحیت اند.
انشائ الله با تغییر روش و منش دوباره از حالت مشکوک خارج می شوند.
پاسخ:
فکر نمی کنم شورای نگهبان با صلاحیت کاری داشته باشد همانطور که در انتخابات ۸۴ بدون مصلحت اندیشی معین را رد کرد و...
وحرف من روی احمدی نژاد نیست بلکه روی احراز صلاحیت شدگانی چون هاشمی طبا و روحانی و...است
ممنون از نظرات زیبا و کاملتان
۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۵۰ محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
سلام علیکم .
در دو خط مانده به آخر فرمودید طرف دار نظامی هستید که بنیان گذارش فرمود میزان رای ملت است .
در ادامه فردی را بر اساس ذهنیات خود ، درست یا غلط ، رئیس جمهور کردید !
و در نهایت به ملت به دلیل انتخاب فلانی تسلیت گفتید !
سوال اینجاست . بالاخره میزان رای ملت هست یا خیر ؟!
گر هست ، که هست ، تسلیت تناقض واضحی با ادعای انقلابی بودن است . چون مقام عظمای ولایت فقیه ، پس از مقبولیت فردی به عنوان رئیس جمهور ، با حکم حکومتی خود به دولت وی مشروعیت بخشیده و به عنوان یک شیعه ی مسلمان وظیفه حمایت از دولت اسلامی رو داریم و صد البته در ابتدا وظیفه تبریک به ملت مسلمان به دلیل انجام فریضه دینی یعنی شرکت در انتخابات و در ثانی انتخاب نامزد مورد نظرشون رو داریم ، (( و در عین حال وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد نباید از ذهنمون دور بشه ! ))
اگر هم که نیست ، پس ادعای شما مبنی بر اعتقاد به انقلاب امام روح الله (ره) جای تردید داره متاسفانه !
هرچند اگر وبلاگ این حقیر رو مطالعه بفرمایید پر از جملات و کنایه هایی است که ناشی از بوی قرمه سبزی دادن سر وی است ، لکن به عنوان یک برادر کوچک تر شما و خودم رو به مطالعه ی این حدیث عمیق دعوت می کنم :
من اصغی الی ناطق فقد عبده فان کان النّاطق عن اللّه فقد عبد اللّه و ان کان النّاطق ینطق عن لسان ابلیس فقد عبد ابلیس ...
ان شالله موفق و موید باشید
یاحق
پاسخ:
ممنون از نظرتون
میزان رای ملت است و ملت اسلام می خواهد
یکی از رفقا نمی خواست ادامه تحصیل دهد پدرش گفت باشد پس مخیری یا کار و دانش برو یا فنی حرفه ای!!!!
و این هم حق انتخاب بود دیگر...

در مورد انتخاب آن شخص هم این گمانه بنده بود بر اساس شرایط موجود. وتسلیت هم جایگاهش در تناقض با رای مردم نیست چون مردم می توانند اشتباه انتخاب کنند کما اینکه در طول ناریخ نمونه اش کم نیست . 
انتخاب رفیق بنده را هم فراموش نکنید

بسی دردناک...
بنظرم گفتنی ها را قلم بانو و آقا میثم فرمودند و خوب هم گفتند.
اما دو نکته هم بنده عرض می کنم که کم و بیش با طیف احمدی نژاد ارتباط دارم. و آن اینکه:
1- هاشمی و خاتمی هم هر کدام هشت سال رئیس جمهور بودند و دیدیم که هاشمی را دورۀ قبلی تأیید نکردند و خاتمی هم چون می دانست رد صلاحیت می شود، دوره های بعدی کاندیدا نشد. در حالی که رهبری هم از بعضی اقدامات آنها تعریف هایی کرده بود..

2- شما احمدی نژاد را در چهرۀ واقعی اش ببینید و نه در گفته های قبلی اش. احمدی نژاد از سپهر مردمی برای کنار زدن رهبری و مرجعیت شیعه استفاده می کند. از شعار عدالت، برای خانه نشین کردن علما بهره می برد. او در خلوت خودش هیچیک از علما و فقهای حاضر را بر نمی تابد و با آنها مشکل اساسی دارد. حتی با آن دسته از علمایی هم که او را دوست دارند، سازگاری ندارد!!
نظراتی که احمدی نژاد در باره اسلام حوزوی، در بارۀ مفسرین و در بارۀ مراجع تقلید دارد، با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.
احمدی نژاد فقط خودش را سَنبل عدالت و مظهر ایمان و عمل می داند. و تنها خودش و مشایی را ملاک حق و حقیقت می داند و بقیه رجال علمی و سیاسی و اجرایی کشور را اگر با او همگام و همصدا نباشند کلاً از دایره عدالت و معنویت بیرون می داند.
داشتن چنین تفکری چگونه می تواند قابل دفاع و قابل تحمل باشد.
احمدی نژاد حتی در بعد سیاست خارجی هم قابل اعتماد نیست. او در مورد حمایت از سوریه و عراق، کجروی ها و کارشکنی های زیادی داشت که این را هم خیلی از مردم نمی دانند و از همه مهمتر اینکه ایشان با راهبرد رهبری در بعد سیاست خارجی هم موافق نیست و در چهارسال دوم دولتش تمردهای زیادی داشته است.
بنده هم مثل جنابعالی نسبت به ترکیب نامزدهای احراز صلاحیت شده حرف دارم. ولی این را هم می دانم که در شورای 12 نفرۀ شورای نگهبان،مصلحت اندیشی هایی وجود دارد و ملاحظاتی که امثال ما از آن خبر نداریم. در نتیجه بهتر از این شاید نمی توانستند تصمیم بگیرند.
زیاده کویی های بنده رو ببخشید.
پاسخ:
بسیار عالی
بنده هم  همسو هستم با نظرات جنابعالی اما حرف من دقیقا اینجاست که اگر احمدی نژاد صلاحیتش احراز نمی شود چگونه امثال هاشمی طبا صلاحیت دارند
همانطور که سالهای قبل این احراز صلاحیت را در مورد کروبی و میر حسین دیده بودیم
سلام
الان زمان ایجاد تنش هست به نظرتون؟
الان گزینه های موجود این افراد هستن. از بین اون ها میتونیم اصلح رو انتخاب کنیم.

واقعیتش منم از صحبتاتون احساس کردم که شما طرفدار پر و پا قرص آقای احمدی نژاد هستید! اگر این نیست به نظرم باید توی متنتون یکم تغییر ایجاد کنید.

در ضمن به بیانات رهبری در مورد ایشون اشاره کردید. باید عرض کنم این صحبتا مال اون سال بوده نه الان! جریان زبیر رو که شما دیگه بهتر از من میدونید. درسته؟


در مورد آقای احمدی نژاد و تفاوتشون با آقای روحانی باید بگم...به نظر من چون هنوز برای ملت کاملا روشن نشده که هر دو یه جور هستن باید به مردم اجازه داده بشه که بفهمن!(نمیگم علت تایید صلاحیت آقای روحانی این بوده ولی اینم دلیل بدی نیست) اون قدر که آقای احمدی نژاد تکلیفشون روشنه هنوز تکلیف آقای روحانی روشن نشده...
میخواید ایشون رای نیارن؟ بسم الله...روشن گری کنید!
به کمک ولایت بیاید و روشن گری کنید! اما الان وقت ایراد گرفتن از شورای نگهبان نیست. بلکه وقت روشنگریه اونم سیستماتیک و با فکر!

پاسخ:
واقعا تنش زا حرف زدم!؟
بنده دنبال رای آوردن یا نیاوردن کسی نیستم
اونچه که بنده رو آزرده میکنه تفرقه در جبهه انقلابه 
همان تفرقه ای که ۴سال پیش به تخریب یکدیگر منجر شد و روی کار آمدن این آقا
وحالا هنوز تفرقه هست
کاری به اقای احمدی نژاد ندارم چون راستش به نظرم توان اداره ی مملکت رو برای ۴ سال پیش رو نداشت و نداره.
ولی اقای روحانی رو متاسفانه چه قبول کنیم و چه نکنیم نمیشه تایید صلاحیت نکرد.
به هر حال این یعنی رد دولت فعلی و نتیجه یعنی تنش و آشوب؛ به هر حال نباید فراموش کنیم دکتر حسن انتخاب خود این ملت بود که با وجود شنیدن حرفهای ایشون(هر چند از سر ناچاری و چنگ زدن به ریسمانی که شاید نجات بخش باشد) بهشون رای دادن.
حقیقت اینه که در لیست تایید شده انگار هیچ کس صلاحیت اداره ی مملکت را ندارد.
به نظر میرسد به حرف خود اقایان باید مدیر از چین وارد کنیم!!
+ خوشحالم که بعد از مدتها چراغ وبتون روشن شد:)
یاعلی
پاسخ:
ممنون از نظرتون
ان شاالله چراغ هدایت تو زندگیتون همیشه روشن باشه
خیلی! توضیحش هم به نظرم توهین به هوش شماست! جسارت نمی کنم. خودتون فکر کنید!

خب تفرقه نتیجه نداشتن بصیرت و درکه درسته که با روشنگری کم و کمتر میشه...

ان شاءالله که نتیجه هرچی باشه برای جبهه انقلاب رشد داشته باشه.

سلام جناب ساقی
درباره چرایی احراز صلاحیت رئیس جمهور فعلی، خدمتتان عرض کردم.
بنده نگفتم که رای شما احمدی نژاد است. ولی نرجیح میدهم درباره میرسلیم و هاشمی طبا نظری نداشته باشم... ارزش نظردادن هم ندارند. می فهمم منظور شما چیست. به هر حال درباره شورای نگهبان ترجیح می دهم نظر ندهم.
همین...
ملتمس دعا
پاسخ:
خدا را شکر که این قدر خوب می فهمید
ممنون از لطفتون
موید باشید
باسلام
رد صلاحیت شدن آقای احمدی نژاد از قبل معلوم بود، به خاطر پرونده هایی که در قوه قضاییه دارند... ولی بنده هم با شما موافقم، متاسفانه با این وضعیت آقای روحانی دوباره رای خواهد آورد
پاسخ:
ممنون  
موید باشید و سربلند در امتحانات زندگی

۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۲۰ قاسم صفایی نژاد
متأسفانه
دلیل عدم احراز صلاحیت شون همون دو دوره ریاست شون هست و خسارات و بدبختی های پشت بندش که هنوز هرکی اومده نتونسته درستش کنه.

نه تسلیت نگید چون هنوز معلوم نیست و ان شاالله ایشون دیگه در ریاست نباشن.
۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۰۸ ....جلیس العقل ....
مطالعه شد
سلام علیکم
میشه خواهش کنم این مستند رو دانلود کنید و ببینید...
فقط 4 هزار و پانصد تومان...
http://cinemamarket.ir/fa/Shop/product/Froshande
کسی گفته ایشون پیروزند؟ نه ان شاءالله
سلام
به نظرم عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد با ان مخالفت های چشمگیرش با رهبری واقعا به جا بوده است تعجبم از مطلب شما بیشتر از تعجبم از مردم برای انتخاب روحانی است!
پیروز باشید
پاسخ:
سلام و رحمت الله
بنده در پاسخ دیگر دوستان هم عرض کردم بنده مدافع احمدی نژاد نیستم ولی حیرت زده از اینم که دیگران که از ایشان به مراتب مخالفتهایشان بیشتر و عمیق تر است با رهبری و معلوم الحال ترند چگونه احراز صلاحیت می شوند
درد اینجاست...
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۸ ....جلیس العقل ....
ممنون
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۱ فرناز فرزان
سلام
به نطر من هم احمدی نژاد فقط چهار سال اول خوب کار کرد. در مورد احراز صلاحیت هم باید بگم شورای نگهبان فقط به دنبال پایین آوردن تنش و درگیری داخلیه. احمدی نژاد در ایجاد درگیری داخلی مقصر بود و اگه این بار هم می اومد شک نکنید جنگ داخلی راه می انداخت برای همین هم تأیید نشد اما هاشمی طبا و دیگران قادر به این کار نبودن. پس علت عدم صلاحیت مخالفت با رهبری نیست بلکه علت، داشتن رفتارهای تنش زا در جامعه است.
موفق باشید
@فروزان
وظیفه شورای نگهبان عمل به مر قانونه این چیزی که شما میفرمایید جزء قوانینی نیست که شورای نگهبان با اون بتونه کسی رو رد صلاحیت کنه.
همین جناب روحانی که توسط شورای نگهبان تایید شد به راحتی 38 سال عملکرد نظام رو اعدام و دیوارکشی و غیره دونست.
با هیچ منطقی نمیشه فاجعه شورای نگهبان رو ماست مالی کرد
این انتخابات آزاد نبود
۲۸ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۲ فرناز فرزان
دوست گمنامم
کجای حرف من تایید عملکرد شورای نگهبان بود!
شما به وضوح دیدید که روحانی با تقلب رای آورد وگرنه انتخابات حداقل به دور دوم می رفت ولی از ترس فتنه گرا که بگن پس اون دوره هم تقلب شده بود ماست مالی کردن. خیلی ها به چشم دیدن که تعرفه ها رو چها رتایی تو صندوف انداختن و طبیعیه که جای دیگه تعرفه کم بیاد!
منظور من این بود که به صلاحیت توجه نشده بلکه ففط هدفشون جلوگیری از درگیری داخلیه اما ازاین نکته غافلند که با گند کاری های چهار سال بعد این آقا که نمونش رو در خوزستان و مناطق محروم میبینیم بعید نیست درگیری هم پیش بیاد.
در ضمن من فرزان هستم نه فروزان
۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۳۷ س _ پور اسد
سلام و خدا قوت ...این یک نظریه کاملا شخصی است و به هیچ وجه ناقدوناظر بربیانات امام خامنه ایی نیست که بیانات ایشان #راهبردهای نظام است و عرض این حقیر #درد-دلی داخلی و شخصی ...
صرفنظر از اینکه چه شخصی رئیس جمهور شد؟ #برنده واقعی رقابتها و انتخابات #تبلیغات بود (نظرشخصی) از اینروست که حضرت #امام-ره فرمودند:سلاح تبلیغات، برنده تر از کاربرد سلاح در میدان های جنگ است،...(صحیفه-جلد 16 صفحه 81)... فی الواقع ومتاسفانه این #پروپاگاندا ست که سرنوشت یک ملت را رقم می زند (نظرشخصی) ...لاجرم هر حزب و گروهی که ابزار و سرمایه داخلی و #خارجی بیشتری برای ایجاد #پروپاگاندا داشته باشد؛ به #هدفی که هر #وسیله ایی آنرا توجیه می کند؟! نزدیکتر است.... امابعد... این همان سیاستی بود که 1400سال پیش اسلام #اموی را بر عدالت #علوی غالب کرد.....
حسب ظاهر ؟! تحلیل و پیش بینی ها که آرزوی هر انسان منصفی بود؛دال بر این فرض: دولتی که جز وعده دروغ و ترویج اشرافیگری و تحقیر انقلابیون و تضعیف جبهه مقاومت و.... اقدام چشمگیری انجام نداده ؛ قاعده تا نبایستی مقبولیتی در میان مردم داشته باشد و رای هم نیاورد؛ اما ؟ نکته ای مغفول مانده در غالب اینگونه تحلیلهای مبتنی بر قرائن ظاهری ؛ نتایج خلاف تصوری است که مکرر درتاریخ پس از انقلاب ایران تکرار شده و انسان را متحیر می کند؟! انتصاب 2دوره نخست وزیری موسوی باآن کارنامه مشوه ؛انتخاب2دوره ریس جمهوری هاشمی وخاتمی و حتی احمدی نژاد علیرغم وجود معارضین و مخالفین جدی بانسبتهای بیش و کم .... ذهن هر محللی را به این نکته معطوف می کند که واقعا خرد جمعی کجاسیر می کند و بدنبال کدام ایده آل و مطلوبی است؟؟ آن قشر خاکستری رای دهنده در هر انتخاباتی که در دقیقه90وبا اقبال هیجانی به یک کاندیدا یکباره سرنوشت یک انتخاب خوب را بدعاقبت می کنند! موقع انتخابات به چه کار مشغول و درچه فکری هستند؟.... واقع امر اینست که مردم ماعلیرغم شعاربصیرت و بیداری در باب تحلیل و تشخیص اهم و مهم و افسد و فاسد و صالح و اصلح کماکان دچار خطای محاسباتی بوده و شدیدا تحت تاثیر رسانه های جمعی اجتماعی و ماهواره ایی هستند که نظایرش را گاهی بصورت مثبت و اکثرا بصورت منفی دیده ایم... ترجیح براجمال بود وگرنه حرف بسیار است.... والعاقبته للمتقین
پاسخ:
بسیار عالی
بنده هم کوتاه عرض می کنم
از ماست که برماست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی