سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

سلسبیل در اصل چشمه ایست در بهشت که ان شاالله همه از آن خواهیم نوشید.اما اینجا مکانی است برای مرور یک آیه از قرآن با هم. هدف این است که باور کنیم این کتاب برای ما نازل شده و ما حق داریم در آن تدبر کنیم وآن را بفهمیم. قرآن مهجور است. از قرآن نترسیم وبا آن مانوس شویم.

ای رُخت چون خلد و لعلت سلسبیل
سلسبیلت کرده جان و دل سبیل
سبز پوشان خطت بر گرد لب
همچو مورانند گرد سلسبیل

آخرین مطالب

  • ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۹:۲۹ 72ملت

تکرار تاریخ

دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ب.ظ

إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلّهِ یَقُصُّ الْحَقَّ وَهُوَ خَیْرُ الْفَاصِلِینَ(57 انعام)


دور خیمه علی را گرفته اند فریاد سر می دهند لا حکم الا لله . علی چه باید بکند با این جماعت.

جماعتی که نه حکم را می شناسند نه الله را نه علی را و نه معاویه را.

کار جنگ بالا گرفته است. عمار به زمین افتاده وفریاد این عمار علی بی جواب مانده است.

مالک در چند قدمی خیمه کفر است وشمشیر کفر روی گردن علی.

علی در خواستشان را پرسید. جوابشان برای هیچ عقل سلیمی باور کردنی نبود. آنانکه تا لحظاتی پیش

معاویه را کافر می خواندند وقتال با او را واجب اکنون او را مسلمان می دانند وجنگ با او را حرام.

علی دست از برادر کشی بردار!!! بگو مالک برگردد.

مالک را چیزی نمی تواند از مقاتله با کفر باز دارد. می خروشد وپیش می رود. پیک علی شانه های مالک

را لمس می کند، مالک باز گرد. جان مولا در خطر است.

شمشیری که تا لحظاتی پیش مستانه در کف مالکش می رقصید و ستونهای کفر را می لرزاند ستونی

می شود که مالکش زمین نخورد.


لشگر جهل کوفیان پای استقامت سپاه عقل یاراوران علی را شکست تا در دومة الجندل 

زانوی حکمیت زنند در مقابل تزویر کفر.

علی هشدارشان می دهد از نیرنگ کاری حریف . سفارششان می کند که به او اعتماد نکنندو...

هر چه می گوید مالک را ببرید نمی پذیرند. ابن عباس را هم رد می کنند تا قرعه جهل سپاه کوفه

به نام ابو موسی در می آید. و  وقع ما وقع...



وحالا سخت است برای علی که بگوییم چون حکمیت را پذیرفت پس به نتیجه اش راضی بوده.

(این کلام آشنایی است . عده ای که علی را وادار به حکمیت کردند و بعد از نیرنگ معاویه آگاه شدند

گفتند علی نیز مثل ما خطا کرد چون او نیز حکمیت را پذیرفت .اینان همان خوارج گشتند)

وسخت است برای ما که به ما بگویند که مولایتان حکمیت را پذیرفته شما چرا معاویه را نمی پذیریدو...



دیروز کلمه حقی گفتند و اراده باطلی از آن کردند و امروز کلامشان باطل است و اراده 

حق از آنمی کنند و این است تفاوت بی بصیرتان دیروز با امروز.


پ ن:قبل تر ها که پست این عمار را نوشتم فکر نمی کردم رهبری در بین بعضی اعاظم علما هم اینقدر غریب 

باشد. واقعا بی بصیرتی تا چه حد که آقایان بیایند و بگویند :عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.

نظرات  (۱۵)

تنها ادعای پیروی
سلام علیکم
امان از بی بصیرت ها...
سلام بصیر
به گفته مولای متقیان:
ما أکثر العبر و أقل الإعتبار!
عبرت ها چه بسیار و عبرت گرفتن چه اندک!
یا حق
واقعا تاریخ تکرار می شود
اما برای تشخیص و تطبیق این خوب ها و بدهای تکرار شونده بصیرت لازم است...
امان از خیانت خائنان
و امان از جهل جاهلان.
و امان از جور کینه توزان.
۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۴۴ محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
سلام علیکم
مدت ها یه همچین متن دقیق و مستدلی تو این حوزه ندیده بودم
و باید بگویم جانا سخن از زبان ما می گویی!
عزتتون پایدار
آه
چند تا لایک میشه زد؟ عالی عالی عالی
۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۰۹ سید محمد رضی زاده
گوینده آن سخن و هم صنفانش در سال 88 چه کردند که حالا چه کنند..!
یاد حرف آقا در دیدار کارگران افتادم: ما مظلوم هستیم ولی قوی هستیم، مثل حضرت امیر...

عمروعاص و معاویه فعلا دارند به ابوموسی عشری ها می خندند!
۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۱۲ انــــــ ـار
خیلی متاثر شدم از شنیدن حرفی که اون آقا زدن.

من فکر نمی کردم به اینجا برسن.
قبلا هم چنین عقایدی داشتن و من خبر نداشتم؟
چند وقت پیش حضرت آقا جمله ای فرمودن :
ما مظلومیم اما قوی

یهو یاد این افتادم
پیروزی از ان حق است
به زودی انشا ءالله
منم تقریبا یه همچین مقایسه ای رو کم و بیش تو متن "جاذبه و دافعه علی علیه السلام" داشتم

و یه متن دیگه با مضمون "عهدنامه لوزانچای..."

اما این نکته رو بگم وقتی امام جامعه ای نمیتونه بر اثر فشار یا مصلحت حرفش رو بزنه این وظیفه ماموم هست تا زبانش باشه ... هیهات
۲۴ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۶ ....مسعود ....
متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی