سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

سلسبیل در اصل چشمه ایست در بهشت که ان شاالله همه از آن خواهیم نوشید.اما اینجا مکانی است برای مرور یک آیه از قرآن با هم. هدف این است که باور کنیم این کتاب برای ما نازل شده و ما حق داریم در آن تدبر کنیم وآن را بفهمیم. قرآن مهجور است. از قرآن نترسیم وبا آن مانوس شویم.

ای رُخت چون خلد و لعلت سلسبیل
سلسبیلت کرده جان و دل سبیل
سبز پوشان خطت بر گرد لب
همچو مورانند گرد سلسبیل

آخرین مطالب

  • ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۹:۲۹ 72ملت
  • ۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۳:۵۸ رباب

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلّهِ یَقُصُّ الْحَقَّ وَهُوَ خَیْرُ الْفَاصِلِینَ(57 انعام)


دور خیمه علی را گرفته اند فریاد سر می دهند لا حکم الا لله . علی چه باید بکند با این جماعت.

جماعتی که نه حکم را می شناسند نه الله را نه علی را و نه معاویه را.

کار جنگ بالا گرفته است. عمار به زمین افتاده وفریاد این عمار علی بی جواب مانده است.

مالک در چند قدمی خیمه کفر است وشمشیر کفر روی گردن علی.

علی در خواستشان را پرسید. جوابشان برای هیچ عقل سلیمی باور کردنی نبود. آنانکه تا لحظاتی پیش

معاویه را کافر می خواندند وقتال با او را واجب اکنون او را مسلمان می دانند وجنگ با او را حرام.

علی دست از برادر کشی بردار!!! بگو مالک برگردد.

مالک را چیزی نمی تواند از مقاتله با کفر باز دارد. می خروشد وپیش می رود. پیک علی شانه های مالک

را لمس می کند، مالک باز گرد. جان مولا در خطر است.

شمشیری که تا لحظاتی پیش مستانه در کف مالکش می رقصید و ستونهای کفر را می لرزاند ستونی

می شود که مالکش زمین نخورد.


لشگر جهل کوفیان پای استقامت سپاه عقل یاراوران علی را شکست تا در دومة الجندل 

زانوی حکمیت زنند در مقابل تزویر کفر.

علی هشدارشان می دهد از نیرنگ کاری حریف . سفارششان می کند که به او اعتماد نکنندو...

هر چه می گوید مالک را ببرید نمی پذیرند. ابن عباس را هم رد می کنند تا قرعه جهل سپاه کوفه

به نام ابو موسی در می آید. و  وقع ما وقع...



وحالا سخت است برای علی که بگوییم چون حکمیت را پذیرفت پس به نتیجه اش راضی بوده.

(این کلام آشنایی است . عده ای که علی را وادار به حکمیت کردند و بعد از نیرنگ معاویه آگاه شدند

گفتند علی نیز مثل ما خطا کرد چون او نیز حکمیت را پذیرفت .اینان همان خوارج گشتند)

وسخت است برای ما که به ما بگویند که مولایتان حکمیت را پذیرفته شما چرا معاویه را نمی پذیریدو...



دیروز کلمه حقی گفتند و اراده باطلی از آن کردند و امروز کلامشان باطل است و اراده 

حق از آنمی کنند و این است تفاوت بی بصیرتان دیروز با امروز.


پ ن:قبل تر ها که پست این عمار را نوشتم فکر نمی کردم رهبری در بین بعضی اعاظم علما هم اینقدر غریب 

باشد. واقعا بی بصیرتی تا چه حد که آقایان بیایند و بگویند :عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.

ساقی
۰۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۵۳ موافقین ۵ مخالفین ۰ ۱۵ نظر