سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا

سلسبیل

سلسبیل در اصل چشمه ایست در بهشت که ان شاالله همه از آن خواهیم نوشید.اما اینجا مکانی است برای مرور یک آیه از قرآن با هم. هدف این است که باور کنیم این کتاب برای ما نازل شده و ما حق داریم در آن تدبر کنیم وآن را بفهمیم. قرآن مهجور است. از قرآن نترسیم وبا آن مانوس شویم.

ای رُخت چون خلد و لعلت سلسبیل
سلسبیلت کرده جان و دل سبیل
سبز پوشان خطت بر گرد لب
همچو مورانند گرد سلسبیل

آخرین مطالب

  • ۱۰ آبان ۹۶ ، ۱۹:۲۹ 72ملت

یوم الحنین

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۴۸ ب.ظ

لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ وَیَوْمَ حُنَیْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْکُمْ کَثْرَتُکُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنْکُمْ شَیْئًا وَضَاقَتْ عَلَیْکُمُ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّیْتُمْ مُدْبِرِین (۲۵توبه)


فینال جام ملت های اروپا ۲۰۱۶بود که فوق ستاره پرتغال مصدوم شد و زمین را ترک کرد. ظاهرا همه چیز برد فرانسه میزبان آماده بود.غیاب رونالدو می توانست از پرتغال یک بازنده دست و پا بسته بسازد و فرانسه بار دیگر جام قهرمانی را مقابل هوادارانش بالا ببرد. واین همه آنچه بود که می شد با یک نگاه ساده فهمید.


اما اتفاقی که در پایان بازی افتاد حاصل همه این معادلات ساده را بهم ریخت. پرتغالی ها در غیاب CR7 بزرگ و برای شادی او جنگیدند. آن قدر خوب که تیم یکدست فرانسه در مقابل انبوه چشمهای منتظر و مشتاق هوادارانش جام را تقدیم حریف کرد.


نظیر این تحلیل ها امروز در فضای سیاسی کشور شکل گرفته و عده ای یاران هاشمی را و معاندان خارجی و داخلی نظام و انقلاب را که گاها بیش از هر گروهی در کشور به ایشان دلخوش کرده اند را اکنون تیمی یله و رها می دانند که از پیش بازنده یک رقابت بزرگ است. واین یک نگاه ساده است.

عزیزان تحلیل گر ، یاران دلسوز انقلاب، حواستان باشد شما خودتان در تیمی هستید که هنوز لباسهایتان یکدست نیست و اصلا هنوز یک تیم واحد نیستید که بخواهید خود را برنده یک رقابت بزرگ بدانید.لطفا اول یک تیم واحد شوید بعد درباره جشن قهرمانی سخن بگویید.


یادتان باشد در سویی که معاندان نظام و انقلاب به آنها خوش بین تر اند ،نفراتی حضور دارند که بایک کلیپ، ظرف چند دقیقه می توانند سرنوشت این رقابت را در همان میدان یکسره کنند.



پ ن :  قال امیر المومنین علیه السلام «فیا عجبا! والله یمیت القلب و یجلب الهم من اجتماع هؤلاء القوم علی باطلهم تفرقکم عن حقکم»

امیرالمومنین علیه السلام در خطبه۲۷نهج البلاغه فرموده اند:

شگفتا! به خدا قسم وحدت اینها در راه باطلشان و پراکندگی شما از حقتان قلب را می میراند و اندوه آور است.

نظرات  (۲۲)

۲۷ دی ۹۵ ، ۱۴:۳۰ بالای آسمان
خیلی خوب و زیبا تحلیل کردید
احسنت
تا ماهیتِ نفوذی های هاشمی در طیف به اصطلاح اصولگرایان، شناسایی و بر ملا نشود، اوصاع از این هم بدتر خواهد شد...
۲۷ دی ۹۵ ، ۱۷:۱۸ مــ. مشرقی
افرین واقعا!
وحدتی که باید بین دوستانمون داشته باشیم کمتر از وحدت اوناییه که تو راه باطل پیش میرن.
سلام
و خدا قوت

بله؛ قطعا نمی توان به این اتفاق دل خوش کرد... هرچند امید می توان داشت!
کلامتون حق
۲۷ دی ۹۵ ، ۲۱:۳۶ نـــای دل
تحلیل خوبی بود..

سپاس از شما...
۲۷ دی ۹۵ ، ۲۳:۵۹ علیرضا رحیمی
تشکر...
تحلیل جالبی بود...
۲۸ دی ۹۵ ، ۰۱:۲۷ غـ ـزالــ
با این تفاوت که 4سال پیش؛ دسترسی عموم مردم به کلیپ های پخش شده و شایعات بسیار کمتر از الان بود...

قطعا با موقعیت بدتری مواجه ایم...
حق با شماست
ماجرا خیلی پیچیده تر از این حرف هاست
نباید امید واهی داشت
سپاس
کیه که گوش کنه!!
الان اصول گراها اصلا نمی دونن چجوری کار بکنن
کجای عالم هستن اصلا
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۱۲ ... یک بسیجی ...
چرا مردم أکثرهم لایعقلون شده اند؟!

در حال حاضر چرا مردم أکثرهم لایعقلون، أکثرهم لایعلمون و أکثرهم لایشکرون شده اند، (چون) بیشتر به دنبال شیطان می روند تا به دنبال خدا؟... اگر این موجود حقیقتاً انسان شد، درک و شعور دیگری پیدا می کند. انسان تا فهم انسانی پیدا نکند، قرآن به درد او نمی خورد. نصایح و مواعظ به کار او نمی آید. باید اول با تزکیّه و تقوا انسان شود، تا بفهمد این حرفها درست است. ولی تا زمانی که انسان نشده است، مثل حیوان است؛ همان طور که اگر به حیوان بگویند: داخل باغ مردم نشو، خیانت نکن، درک نمی کند، انسان بدون تزکیه نیز چنین است. اگر تزکیه پیدا کرد آن وقت، کار درست می شود: « قد أفلح من تزکّی» (به یقین کسی که پاکی جست رستگار می شود.)

[ نردبان آسمان ، آیت الله بهاءالدینی رحمة الله علیه ، چاپ دوازدهم ، انتشارات قدسیان ،1389 ، ص 108 و 109]
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۸ میثم علی زلفی
متدینین اگر چشم به اصلاح طلب و اصولگرا و کارگزارن و امثال اینها بسته اند آش همین آش است و کاسه همین کاسه همه ی اینها یک کرباسند
فلذا باید فقط به دهان رهبری چشم دوخت. ضمن اینکه این تحلیل شما کما اینکه پیش از این در این مطلب http://fetrateelahi.blog.ir/post/133 به آن اشاره کردم اشتباه است.
چرا؟
چون هاشمی بازیکن حریف نبود مربی هم نبود بلکه رئیس فدراسیون بود. هاشمی کسی بود که خودش را رهبری در کنار حضرت آقا می دانست و لذا شخصی مثل روحانی با تکیه بر هاشمی چنین گستاخانه عمل می کرد.
اما امروز فارق از اینکه اصولگرا متحد شوند یا نشوند دیگر هاشمی وجود ندارد تا این تیم هزار فکر را در ذیل خودش نگه دارد و الا حزب کارگزارران و اصلاح طلب چه سر صلحی با هم داشته اند. و دیگر کسی در سطح هاشمی وجود ندارد تا در مقابل کلام رهبری مقاومت کند.
آیا مردم در سالی که احمدی نژاد رای آورد به کلام اصول گرا ها یا به کاندیدای اصول گرایی رای دادند؟؟؟ اگرچه اصول گرایی احمدی نژاد را مصادره به مطلوب کرد و در آخر هم چوبش را خورد اما احمدی نژاد ثمره کدهای رهبری بود
بنابر این باید جریان متدین به این نتیجه برسد که اصولگرایی یا اصلاح طلب بودن ملاک نیست بلکه تطابق با منویات رهبری است که مهم است.
اگر چنین فکری ترویج شود جریان متدین در مقابل جریان ملی گرا و لیبرال موفق خواهد شد و الا فلا چه اصول گرا متحد شود چه نشود
پاسخ:
سلام 
بنده همانجا هم عرض کردم خدمتتان که حضرت آقا به علت معذوریتهایشان نمی توانند بعضی مسائل را صریح بیان کنند. و در این رقابت صراحت مهم است. آنها مستقیم می گویند به چه کسی رای دهید ولی اینجا آقا معیار بیان می کنند و هر کسی این معیار را مصادره به مطلوب می کنند و...
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۳۳ قاسم صفایی نژاد
جالب بود زاویه نگاه.
یک سری و نگاهی به جامعه بکنیم این تیم فتنه گران واقعا طرفدار بسیار کمی دارد
۰۷ بهمن ۹۵ ، ۱۹:۴۱ خادم امام زمان عج الله
السلام علیک یا اباصالح المهدی

در مـحـضـر عـارفـان

"تسویف یعنى سَوف سَوف کردن،

یعنى امروز و فردا کردن،

بهار و تابستان کردن،

امسال و سال دیگر کردن.

وقت نیست؛

و باید به جدّ بکوشیم تا خودمان را درست‏ بسازیم."

علامه حسن زاده آملی
هعییییی
یاران دلسوز انقلاب اصلا کیا هستن؟
من فقط یه نفر رو به عنوان دلسوز مردم قبول داشتم که اونم به دست یه بنده خدایی نهی شد که یه وقت خدایی نکرده فضا دو قطبی نشه و رقابت بین نور چشمی های خودش باشه
البته اگه خیلی از دوستان و اطرافیان برچسب "توهم توطئه " نزنند!!!
۲۱ بهمن ۹۵ ، ۰۷:۱۴ حامد عبدالهی
واقعا این پراکندگی اندوه آوره....واقعا...
سلام مومن

محفل قرآنی شهدایی تشریف نمییارید؟

دعوت شدید...

http://azf06.blog.ir/post/1013
۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۴۱ س _ پور اسد
+++

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی